onsdag 26 november 2008

Infödingar och turister

Är på tillfälligt besök i Fädernelandet. Eller Fäderneön kanske. Får plötsligt finna mig i att vara turist. Infödingarnas seder och bruk ter sig emellanåt helt främmande för mig. Snön ligger djup. (Bara det! Hemma hos mig är det ju fortfarande sommar...)
Jag hade glömt hur det är att gå på utedass i minusgrader och snöstorm. Upptäcker att jag gnäller varenda gång jag ska besöka hemlighuset. Vad har det tagit åt mig? Jag har blivit turist!


Den lilla dörren längst ut till höger är det.
Här bygger man snögubbar med hjälp av 4-hjuling med släp.

Hästarna galopperar inte hit och dit, dit de ska utan de åker båt.


Dessutom verkar trafikreglerna inte heller vara desamma som jag minns dem. Inte cyklade vi såhär när vi var små?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dåkarin vicka snajsiga bilder du tajji!

Surr sa...

Ny kammera siddu!